Voor mijn klanten (overheid, bedrijven en instellingen) volg ik de ontwikkelingen op politiek, economisch en sociaal-cultureel gebied om trends in food te signaleren en te herkennen.

Ik lees relevante (internationale) kranten en tijdschriften, volg discussies op internet en leg mijn oor te luister bij deskundigen en opinievormers (chefs, columnisten, journalisten en activisten). Ik maak analyses van psychologische en sociologische onderzoeken rondom de thema’s voedsel en eten. 

Als lid van de International Association of Culinary Professionals (IACP) heb ik regelmatig contact met food professionals uit de hele wereld. Ik reis naar plekken in de wereld waar food trends zich duidelijk manifesteren en eet in restaurants die de toon zetten. Ik bezoek veel (streek)markten, supermarkten en speciaalzaken. Ik observeer, participeer en proef. Eten, en alles wat ermee te maken heeft, vormt de basis van onze identiteit. 

Trendregel: de toekomst ligt in het verleden. Met kennis van het verleden is het zicht op wat zich in de toekomst zal ontwikkelen vele malen groter.