In mijn lezingen voor bedrijven en consumentengroepen laat ik verbanden zien. Waar de trends vandaan komen, wat het verschil is tussen een trend en een hype en hoe je zelf trends kunt gaan ontdekken en zelfs toepassen.

Hypes hebben een negatieve associatie. Meestal gaat het inderdaad om een storm in een glas water. Maar bepaalde hypes hebben wel degelijk waarde, omdat ze aanhaken op een structurele ontwikkeling. Het sleutelwoord hierbij is relevantie. Of iets een (maatschappelijke) betekenis heeft. Culinaire ontwikkelingen toets ik op die betekenis, vanuit een positieve benadering. Ik ga uit van kansen, niet van bedreigingen.

Een presentatie maak ik op maat, zodat deze aansluit bij de kennis en interesse van mijn doelgroep. Eten is ook een praktische metafoor om op een bijzondere manier te kijken naar trends in andere bedrijfstakken.


Voorbeelden van mijn lezingen:

Maltidet Hus Noorwegen, What’s next? Observations & implications of people and their food

Nespresso, Benelux, Coffee: Past, present & future trends

Brassica: new trend, new opportunities

Syngenta, Tomato Conference; changing attitude to food

Agro & Co Brabant, Ontdekkingstocht real food

Unilever, Real restaurant! wat ligt er op het bord

LaPlace, Real Food en de invloed op trends

Bayer Crop Science, Co-producentschap: het nieuwe samenwerken en andere trends in de agro-business

Tomorrow’s Taste